İş Sürekliliği Yönetimi Nedir?

Bir sonraki krizi tahmin edemezsiniz, ancak buna hazırlıklı olabilirsiniz.

İş sürekliliği yönetimi, işletmelerin büyüklükleri ne olursa olsun sahip olduğu sistemlerin ve verdiği hizmetlerin kesintisiz ve sürekli hizmet verebilmesini amaçlayan sistematik bir yaklaşımdır. İş sürekliliği yönetimi işletmeler için her şey güzel giderken göz ardı edilen bir konudur ancak işletmenin geleceğini doğrudan etkileyen böylesine önemli bir süreci hiçbir işletme göz ardı etmemelidir. İş sürekliliği yönetimi ile işletmenizde olabilecek kriz ve kesinti durumlarında en kritik sistemlerin mümkün olan en kısa sürede çalışır hale getirilerek, işletme hizmetlerinin devam ettirilmesini hedefler.

İş kesintileri hangi koşul ve şartlar olursa olsun her büyüklükteki işletmeleri olumsuz etkilemektedir. Olası iş kesintilerinin önüne geçmek ve sistemlerin sürekli hizmet verebilmesini sağlamak amacıyla Codit teknoloji, profesyonel ve kurumsal firmaların bilişim alanında ihtiyaç duyduğu stratejileri saptama, felaket ve kriz durumlarına karşı tedbir alma, maliyet şablonları oluşturma gibi önemli yönetim planlarını hazırlamaktadır.

Codit'in alanında uzman ekip üyeleri sayesinde, olağanüstü durumlarda doğabilecek zararları en aza indirerek iş sürekliliğini yürütme konusunda sizlere yardımcı olmak için çalışır. Bu sistemin temel amacı ürün ve hizmetlere yönelik iş sürekliliğinin yönetimini sağlamasıdır.

İş Sürekliliği Yönetimi Avantajları

Zaman Tasarrufu

Problem esnasında önceden belirlenmiş felaket kurtarma ve iş sürekliliği adımlarının uygulanarak, sistem ve uygulamaların en kısa sürede yeniden aktif edilmesini ve hizmet devamlılığı sağlar.

Müşteri Güveni

Sorunlar ve krizler her zaman olacaktır. Ancak müşterileriniz bu süreci ne kadar kısa sürede atlatabildiğiniz ile ilgilenir. İş sürekliliği yönetimi ile mevcut krizlerinizi en kısa sürede çözerek müşteri güveni oluşturabilirsiniz.

Prestijinizi Korur

Sistem veya uygulamanızın hizmet veremediği her an firma prestijiniz kötü etkilenir. İş sürekliliği yönetimi sayesinde sistemleriniz en kısa sürede çalışır hale getirilerek, firma prestijiniz korunur.

Yasal Yönetmeliklere Uygunluk

İş sürekliliği yönetiminin sağlamış olduğu ISO 22301 belgesi ile işletmenizin yasal olarak uyması gereken yönetmeliklere uygunluğunu sağlayarak, işletme faaliyetlerinize devam edebilirsiniz.

Kurum İçi Şeffaflık

İş sürekliliği yönetimi sayesinde olası tüm sorunlar ve bu sorunların çözüm adımları önceden belirlenir ve kriz anlarında uygulanması gerekenler adımlardan sorumlu personeller bilgilendirilir.

Olası Riskleri Engeller

İş sürekliliği yönetimi konusunda yapılması gereken sistem, donanım ve personel iyileştirme süreçleri kapsamında sisteminiz tepeden tırnağa güvenli hale getirilerek, işletmenizin olası riskleri engellenir.

 

İş Sürekliliği Yönetimi ile İlgili Sorularınız Mı Var?

Codit Teknoloji'nin sunmuş olduğu bu hizmet hakkında aklınıza takılan sorular veya almak istediğiniz bilgiler mi var? Dilerseniz, ihtiyaçlarınızı belirlemek ve bu ihtiyaçlarınız doğrultusunda sizlere en iyi fiyat teklifini sunmak için telefon numaranızı bırakın sizleri arayalım.

İş Sürekliliği Yönetimi Süreçleri

Risk Analizi

  • Şirketin risklerinin ve maruz kalınan risklerin değerlendirilmesi
  • Çeşitli iş kesintisi senaryolarının potansiyel etkisinin değerlendirilmesi
  • En olası tehdit senaryolarının belirlenmesi
  • Telekomünikasyon kurtarma seçeneklerinin ve iletişim planlarının değerlendirilmesi
  • Bulguların önceliklendirilmesi ve bir yol haritasının geliştirilmesi

İş Etki Analizi

  • Kurtarma noktası hedefleri ve kurtarma süresi hedefleri dahil olmak üzere kurtarma varsayımları oluşturulması
  • Kritik iş süreçleri ve iş akışlarının yanı sıra destekleyici üretim uygulamalarının gözden geçirilmesi
  • İç ve dış bağımlılıkların belirlenmesi
  • Yedekler, beceri setleri, birincil ve ikincil ilgili kişiler dahil kritik personel listesinin yapılması
  • İyileşmeyi etkileyebilecek gelecekteki çabaların belirlenmesi
  • Özel durumlar saptanması

İş Sürekliliği Planının Geliştirilmesi

  • İş etki analizi için yönetici onayının alınması
  • Eyleme geçirilebilir ve kapsamlı bir plan oluşturmak için risk değerlendirmesi bulgularının incelenmesi
  • Departman, bölüm ve site düzeyinde planların geliştirilmesi
  • Planın nihai hale getirilmesi ve dağıtılması için kilit paydaşlarla birlikte gözden geçirilmesi

Tüm Strateji ve Planları Geliştirilmesi

Planınızda belirttiğiniz iyileşme sürelerinin elde edilebilir olduğunu ve iş etki analizinde belirtilen hedefleri karşıladığını doğrulamanız gerekmektedir. Bunlar, özellikle bir afet esnasında veya sonrasında personel tarafından kolayca erişilebilir olmalıdır. Geliştirme aşamasında, genel şirket hissini ve organizasyonel odağı belirlemeye yardımcı olmak için çeşitli personellerden ve tüm departmanlardan birçok bakış açısını birleştirmek önemlidir. Plan geliştirildikten sonra, bir yönetici veya yönetim ekibi tarafından gözden geçirilmesi ve genel planı onaylamaası gerekmektedir.

Test ve Bakım

  • Kilit paydaşların plan adımlarında rahat olmalarını sağlamak için periyodik simülasyon çalışmaları gerçekleştirilmesi
  • İki yıllık plan incelemelerinin yapılması
  • Yıllık iş etki değerlendirmelerinin yapılması
Yardım
İletişim

İşinize yardımcı olması için satış ekibimizle veya iş danışmanlarımızla iletişime geçin.

Destek Merkezi

Daha fazla yardım arıyorsanız bir destek talebi oluşturun. Destek talebinimiz 7x24 kullanılabilir.

7x24 Telefon Destek
  • Turkey - Kocaeli+90 (262) 404 00 22
  • Turkey - İstanbul+90 (216) 888 08 18
  • Turkey - Bursa+90 (224) 334 16 41
  • Turkey - Ankara+90 (262) 404 00 22
  • Turkey - Kırklareli+90 (262) 404 00 22
  • Germany+49 234 545 725 85
  • England+49 234 545 725 85
  • Bulgaria+49 234 545 725 85
  • United States+49 234 545 725 85